brimikshallon

Alla inlägg den 27 november 2016

Av Kerstin Frithiof - 27 november 2016 08:02

    

"Jag har nigit för nymånens skära.. Tre ting har jag önskat mig tyst.. Det första är du.. Och det andra är du.. Och det tredje är du, min kära"..



Vår mänska  s t i l a d e  imorse när vi kissrundade.. Hon läste en dikt (iallafall  b ö r j a n  på den) som hon mindes från sin skoltid..


Och så fotograferade hon månen.. Vilket tydligtvis inte var det lättaste eftersom hon hade ett förfärligt sjå med att ens  h i t t a  den i kameran..


--Är du  n ö j d  med dej själv nu, matte.. Hundarna står med nosarna upp mot sin mänska. Svansarna vibrerande..


--Åjo vars.. Tämligen, vovvarna.. Tämligen..


Igår hämtade matte upp våra adventsstakar från källaren.. Förr om åren har hon alltid ställt dom tillsammans i fönstret åt vägen, men i år ställde hon en i köket och den andra i sovrummet..


--Ombyte förnöjer, säjer hon belåtet..


Det har slutat  b l å s a.. Det är faktiskt vindstilla ute och dessutom alldeles klart.. Läge för skogspromenad, kanske..


Inte ett enda löv finns kvar på träden.. Inga  s n i g l a r  på marken heller..


--Saknar du dom, matte.. Sniglarna..


--Nä, inte dom.. Men  l ö v e n..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards