brimikshallon

Alla inlägg den 16 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 16 mars 2019 07:30


Ibland är det rent av  b r a  att ha lite  o r e d a  bland sina  grejor..


I går tillexempel hittade jag en bok jag aldrig läst utan bara lagt ifrån mej..

Jag ber att få påpeka, att jag iallafall  f ö r s ö k t  att göra ett snyggt bildarrangemang..


Jag minns Ragdes "Berlinerpopplarna", en alldeles fantastisk skröna, som helt tog andan ur mej..


Sen kom det ett par uppföljare.. Den ena blekare och mer ointressant än den andra.. Ajöss, Ragde för min del..


Varför jag köpt "Arseniktornet" har jag ingen aning om.. Läst den har jag iallafall inte.. Inte förrän nu..


Igår kväll fann jag den på byrån i hallen och tog den som kvällslektyr (=sömnpiller), och upptäckte att jag vill bara läsa mer.. Och mer..  Så  d e t  kommer jag att göra i dag..


I går bokade Agneta och jag vår resa med inlandsbanan.. Allt kommer att ordna sej på bästa sätt, det kommer Klara på bokningen att ordna.. Hon hjälper oss tillåmed med anslutningstider på tåget hemifrån..


Eftersom jag är gammaldags uppfostrad har jag haft  l i t e  samvetskval för att lägga ut så mycket pengar för en resa på tio dar.. I stället för att byta fönster i huset.. Åtminstone nåra stycken.. M e n...


Så tänker jag som så här: Eftersom jag är ganska  g a m m a l  är det inte så säkert att jag kommer att få nån längre tids glädje av nya fönster.. 


D ä r e m o t  kommer jag att ha glädje av resan hela livet.. Oavsett om återstoden blir lång eller kort..


Det är lördag.. Igen.. Och solen tvekar lite mellan molnen.. Det kan kanske bli en skogstur idag..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards