brimikshallon

Direktlänk till inlägg 14 juni 2021

Denna underbart strålande försommardag..

Av Kerstin Frithiof - 14 juni 2021 14:37


Jag minns en sång, som sjöngs på radion väldigt ofta när jag var i tjugoårsåldern.. Den återkommande refrängen löd: "Denna underbart strålande försommardag"..


Jag vill minnas att sången handlande om en flicka som var ute på promenad i sin nya kappa, och den var som himmelen blå.. Vad som sen hände har jag glömt, men sångaren hette Olav Gerthel..


 

Nu blommar missommarblomstren i min trädgård..


Liksom paradisbusken:

 

Det är konstigt.. Man säjer ju att bilder inte kan ljuga.. J a g  påstår att det kan dom visst.. Min trädgård ser alltid finare ut på bild än i verkligheten..


Med  m a t b i l d e r  är det i regel tvärtom.. Dom godaste rätter liknar mest sörja när dom hamnar på bild..


Nertill till höger i rabatten växer nåt som jag  i n t e sått, och inte nännts ta bort.. Jag tror det är en solros.. Den som lever får se..


Just nu har jag ont i mitt ena ben.. Troligen har jag förtagit mej.. Trädgårdsjobbet får ligga nere ett par dar.. Sen spottar jag i nävarna och tar nya tag..


En, som inte förtar sej, är lilla herr Rönnerdahl..

 




















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Av Kerstin Frithiof - Måndag 8 april 18:35

  Denna eftermiddag var helt fantastisk.. Varmt och skönt var det, och solen sken.. Folk gick omkring i skjortärmar och kortbyxor och allt var så underbart det bara kan vara en tidig vårdag..   Vårens första tulpan slog ut på min sydsida:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards