brimikshallon

Alla inlägg den 3 oktober 2022

Av Kerstin Frithiof - 3 oktober 2022 18:35


För att vara en av naturen tämligrn  m a k l i g  person, är det ändå en hel del som uppfyller mina dagar.. Om det sen är nåt som gamle Luther skulle ha gillat, är en annan sak.. 


Jag har nämnt  s t i c k n i n g e n,  som jag ärligt talat börjar bli lite  t r ö t t  på.. Jag har väl cirka en linjallängd kvar på sista ärmen.. Sen ska jag sy ihop och sticka en krage..  Sen  får  d e n  begivenheten pausa ett tag..


Pianoträningen har jag satt igång med på allvar efter en tids "semester",, Nån pianist blir jag aldrig, men pedant som jag är fuskar jag inte bort en enda åttondel.. Eller slarvar bort ett enda anslag vad det beträffar..


Herr Rönnerdahl är lagom förtjust i mitt klinkande.. Han är kanske musikalisk..


Och så läser jag om en del böcker som stått i hyllan sen hedenhös.. Jus nu sliter jag med Bergtagen.. Ingen lättsmält bestseller precis, men väldigt fascinerande.. Och  r o l i g..  Det märkte jag inte när  jag läste den nån gång förra årtusendet..


Författaren själv rekommenderade sina åhörare att läsa boken en andra gång, när han höll en föreläsning om den på nåt  amerikanskt universitet nån gång på trettiotalet..

 

Tja, det var lite om hur mina dar förflyter.. Inte gör jag mycket  n y t t i g t, sånt  som skulle få folk att applådera precis, men jag är i den sitsen att jag kan göra precis vad som faller mej in..


Idag föll det mej in att åka med Agneta och hunden Solveig till Boön och grilla.. Varmt och skönt var det.. Solen sken och vinden mojnade.. Jag prisade sommaren med att vara klädd i kortbyxor, och det kändes inte alls kallt..


När vi höll på att lämna ön mötte vi ett par sällskap med korgar och påsar försedda.. D o m  hade nog tänkt sej en grillning dom också..Klokt av dom.. Det gäller att ta tillvara det lilla som är kvar av sommaren..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards