brimikshallon

Alla inlägg den 11 oktober 2022

Av Kerstin Frithiof - 11 oktober 2022 18:12


Ännu en dag har gått med strålande solsken.. Men  b l å s t  har det gjort.. 


I förmiddags rullade jag in trädgårdsslangen.. Den hade gjort sitt för i år..


Egentligen trodde jag att den gjort det redan i våras, så jag köpte en ny.. Den har jag inte ens packat upp eftersom den gamla visade sej vara både  h e l  och på alla sätt funktionsduglig.. (Hur en trädgårdsslang skulle kunna vara funktions- o -duglig må de lärde tvista om)..


Agneta, som bor ett par mil norr om kissen och mej, har redan haft ett par frostnätter.. 


För att rädda mina palettblad  o m  det skulle börja frysa, har jag klippt av nåra toppar och satt i vatten.. På sätt har jag palettblad i loppisgrytan nästa sommar också..

 

Jag får trycka ihop växter som jag vill ha i fönstret.. Lilla herr Rönnerdahl måste få plats också.. Så han kan ligga och spana på vad som sej tilldrager på gatan och i trädgårn..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards