brimikshallon

Alla inlägg den 8 oktober 2022

Av Kerstin Frithiof - 8 oktober 2022 10:47


Hur i all världen kan en liten  k a t t,  som smugit sej upp i sin mänskas säng, och ligger där och sover den oskyldiges (nåja) söta sömn, plötsligt bli en å åtti lång och väga femti kilo.. Iallafall  k ä n n s  det så..


På bilden nedan sover han på mattan i vardagsrummet.. Märkligt hur mycket han kan  s o v a  förresten..

 


För nåra år sen hade jag sällskap på nätterna med två små hundar och dom tillsammans tog inte tiondelen så mycket plats som herr Rönnerdahl.. E n s a m.. Han består kanske av nåt  t ö j b a r t  material..


Sensommaren fortsätter med oförminskad värme.. Man kan mycket väl fortfarande gå i shorts och T-shirt ute.. 


Det lördag förmiddag och mänskligheten, iallafall den som bor i min närhet, verkar ha gått i ide..


Igår gjorde jag en liten jansson till lunch, och den får jag kalasa på även idag och troligen tillåmed i morron.. Inte för att den inte var god, för det var den, men  m ä k t i g..

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards