brimikshallon

Alla inlägg den 3 april 2023

Av Kerstin Frithiof - 3 april 2023 17:13


Så synd.. Jag försökte flytta min vacka vita amaryllis till en annan plats, och då råkade jag bryta av en knopp.. 


Jag tänkte, att det kanske skulle gå att rädda den om jag satte den i vatten:

 

Och se, det  g i c k.. Glad blev jag..


Vårsolen skiner och då ser man del del skavanker inomhus.. Utomhus också, men det är för tidigt att åtgärda dom..

Inomhus låg tussar av damm och vitt katthår.. Det gör det inte längre..


Idag har B och jag varit och fikat på fina caféet i Sölvesborg.. Det var många som satt i solen utomhus och njöt sitt fika..


Jag fick ett tips på facebook (tack signaturen Singelfarsan) om ett bokstavsspel Wordblitz, så nu försöker jag bygga både rimliga och orimliga ord.. Jag spelar med anonyma, och tusan vad dom kan.. Om jag lyckas lägga tio ord lägger dom femtio.. 


Man spelar på tid, och eftersom min stresströskel är låg blir jag lätt stirrig.. Dessutom är jag med vinnarskalle försedd, så det spelet kanske inte är det mest lämpliga för mej.. Men det  ä r  faktiskt roligt trots allt..


Jag gör mitt bästa både vad beträffar spel och försök att lugna ner mej..


En som inte är så lätt att rubba är min fina misse, herr Rönnerdahl:

 

Var ska sleven vara om inte mitt på bordet.. "Där gör jag mej  b ä s t", piper lilla herrn..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards