brimikshallon

Alla inlägg den 15 april 2023

Av Kerstin Frithiof - 15 april 2023 09:42


Nu ska jag berätta om en närapå  v u r m,  som jag haft i en tre veckor ungefär.. Särskilt riktar jag mej till signaturen Göran, som var den, som visade mej på ett spel som heter wordblitz.. Det går ut på att bygga ord av bokstäver, som visas i en spelplan. 16 rutor i varje..


Jo, det var så här: När jag började spela, fann jag att dom motspelare jag hittade var  f r u k t a n s v ä r t  duktiga..

Om jag lyckades trycka ut 67 poäng, tryckte dom ut 670.. 


Men, som med allt annat här i livet, handlade även den här sysselsättningen om  r ä v s p e l..  En del bokstäver var märkta med siffror och färg.. Det hade jag inte ens märkt.. 


Bygger man med dom  h ä r  bokstäverna får man en massa extrapoäng.. Jag kan omöjligt ha kommit på  d e t  själv, så nån måste ha visat mej på det..


Och nu gör jag som alla andra: bygger så många ord med märkta rutor jag bara kan.. Jag har tillåmed  v u n n i t  ett par spel, men har ännu lång väg att gå.. Tja, man har inte roligare än man gör sej..


Om jag visste hur man  g ö r  skulle jag sätta in en bild på en spelplan, men eftersom jag inte vet det så får det vara..


Det är  r o l i g t  att spela, men jag kan inte tänka att jag kommer att bli  s p e l b e r o e n d e.. Fast  d e t  är kanske en annan sorts spel..


Våren traskar på.. Knoppar och ogräs växer, men jag tror aldrig att det blir grönt till Valborg i år..


Och så är det  l ö r d a g,  vilket betyder  s ö n d a g  i morron.. Till all lycka är veckorna normala igen..


Och tänk, om bara nåra veckor är det Sweden Rock.. D å  lever lilla Norje upp igen.. Tjolahopp..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards