brimikshallon

Alla inlägg den 24 april 2023

Av Kerstin Frithiof - 24 april 2023 16:42


Det är alldeles säkert att våren är på gång.. Alla häckar är gröna och björkarna har musöron.. Magnoliorna i trädgårdar och längs gatorna i Sölveborg håller på att slå ut och ett fint vårregn stilar just nu över Norje.. Det  k a n  tänkas att det trots allt  b l i r  grönt till Valborg..


Min lilla  p r y d n a d s a p e l,  som jag planterade förra sommaren håller på att slå ut med röda löv.. Ett tag trodde jag att den dött för den såg lite risig ut, men  n e j  den är  f i n.. 


I går hade jag tur.. När det kom ett par regndroppar alldeles i början av eftermiddagen gick jag ut och gösslade rabatter och lilla gräsplätten på framsidan.. Gösseln var äkta torkad koskit från förra året, som blivit liggande i garaget.. Jag får köpa till ett par påsar under veckan så att hela trädgårn blir matad..


Och sen kom regnet..


Jag kämpar på med blixtkriget.. Det börjar gå bra för mej, men ännu har jag långt kvar och mycket att lära.. N å r a  gånger har jag iallafall vunnit.. Bland annat över en dam, som har klått skjortan av mej många gånger.. Det kändes bra för självförtroendet att spöa henne..  Ännu blir jag dock lätt för ivrig och  d e t  hämnar sej..


Det känns så bra att sitta och titta ut på spirande vårgrönska och vackert strilande vårregn.. Jag mår  b r a..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards