brimikshallon

Alla inlägg under april 2024

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 3 april 11:11


Inte blev det mycket, men  n å g r a  snökorn var det iallafall som föll i natt:

Både tulpaner och penséer fick sej ett vitt täcke.. Bilen också, förresten..

 

Ingendera lär ha tagit nån skada.. Inte jag heller, jag, som vanligtvis jämrar mej i högan sky, när det kommer lite snö..

 

Jo,  t o m a t e r.. Jag köpte en liten ask körsbärstomater häromdan, och fann, att dom i stort sett är oätliga.. Sura är dom, och med hårda och sega skal försedda..

 

 

När jag var liten, var tomater det godaste jag visste, men det var väl tomater, som fått växa i godan ro utomhus i god och välgödslad jord..

 

Agneta, som är en odlare av Guds nåde, sätter alltid tomatplantor på våren, och  h e n n e s  skördar smakar som förr..

 

Lilla herr Rönnerdahl är nu fullt återställd.. Tack och lov..   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 2 april 18:06


Nå  n u.. Det ska  s n ö a  i natt.. Och bärbuskar och prydnadsträd, som har sprickfärdiga knoppar.. Nåja, det blir väl inte långvarigt kan tänka..

 

Sicken tur att jag har kvar den här kompisen lätt tillgänglig..

 

Hur går det för tulpanerna om det bli massor med snö,, Nåja, dom lär ha inbyggd frostdkyddsvätska så dom klarar sej nog:,

 

 

En sån gråtrist och blöt dag det har varit idag.. En ljuspunkt är iallafall, att jag har varit och köpt en tvättmaskin.. Jag får hem den på fredag.. Frågan är, om inte min inlåsta tvätt är förlorad då..

Nåja, det var inga  d y r a  eller  ö m t å l i g a  saker, som blev inlåsta..

 

Dom senaste veckorna har jag handlat som aldrig förr.. Jag har köpt en dator, en bil och en tvättmaskin.. Så här pank har jag inte varit sen jag hade lilla Nellie inlagd på djursjukhuset i Helsingborg.. Fram till pensionen gäller det att kolla rödlappat i matbutiken.. Bensin ska vi inte bara tala om.. 

 

Tja, det känns nästan som om jag vore ung och oförnuftig igen.. Tjolahopp..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Kerstin Frithiof - Måndag 1 april 14:41


Halleluja, och alla klackar som finns, i taket.. Kissen är alert igen.. Men hu, så illa det var med honom för ett par dagar sen.. Just nu är han ute och tar igen allt han missat..

 

Med svansen i vädret så stolt.. Kortet är inte nytt, men precis så här ser han ut när han är ute och inspekterar.. Och jag är så  f r u k t a n s v ä r t  glad att han är frisk igen..

 

Tvättmaskinen är utom all räddning och i morron är det jag som far in till Elon och väljer en ny.. 

 

Jag hoppas att killarna som kommer med den nya kan bräcka upp locket på min gamle maskin.. Det vore faktiskt trevligt att kunna få sin tvätt.. Om inte.. så.. tja.. det är trots allt en världslig sak.. 

 

Om nåra timmar är påsken över, och  d e t  tackar jag för.. 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards