brimikshallon

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Söndag igen..

Av Kerstin Frithiof - 26 augusti 2012 06:45

Go´söndag till alla både små och stora på två ben eller fyra.. Eller inga ben alls..

--Skriv inte  å t t a  ben bara, säjer matte, som är omåttligt rädd för spindlar.. Sex ben går bra.. För insekter skrämmer inte henne.. Inte ens bålgetingar, trots att hon en gång blev ordentligt stucken av en sån..

Som sagt "go´söndag"..

Igår var vi på Listers huvud och jag var lös hela tiden.. Ordentligt med motion fick jag och sen sov jag nästan hela dan i min gamla stol..

Sov gjorde jag också medan matte och Agneta var i Norreboden och kikade på secondhand-saker.. Matte köpte en rosa skjorta och en svart tröja och dom sakerna var hon nöjd och glad för..

Inne i boden träffade matte en före detta elev och hennes mamma..  Mamman var sej lik, medan dottern inte stod att känna igen.. Unga mänskor förändras mycket på tio år.. För dom gamla (matte) och äldre (mamman) går förändringarna inte så snabbt..

Eftersom min matte är fullständigt utan skam passade hon på att göra lite reklam för lilla hundens blogg.. Sådan reklam gör hon så fort hon får en chans.. Häromdan tipsade hon till exempel en tjänsteman på ett försäkringsbolag, som hon hade telefonkontakt med i nån fråga..

--Ja men, matte..  S å  märkvärdiga är inte mina berättelser, säjer jag och  k u n d e  jag skulle jag rodna..


--Nu går du med håven, bestämmer matte.. Av alla Hallons fans är han  s j ä l v  det största..






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 17 april 19:08

  För säkert 30 år sen köpte jag en liten väska, stor nog för plånbok och nycklar.. Den har varit behändig och tjänat mej väl, men nu hade den fått ett stort  h å l  i sidan:     Dags för ett sista farväl.. Väskan måste bytas ut mot en likan...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 16 april 11:12

  Nu ska jag berätta vad som hände den här dagen, eller rättare natten efter den här dagen, för 64 år sen.. Det var så här:   Jag satt på Karlshamns Allehanda och läste korrektur till midnatt.. Det var mitt första jobb och jag hade tagit studen...

Av Kerstin Frithiof - Söndag 14 april 14:07


  Sicken tur att jag tvättade i går och kunde  h ä n g a  u t  tvätten för första gången i år.. I dag hade det inte gått eftersom det satt igång att blåsa nåt alldeles förskräckligt.. Hade jag hängt ut nåt på tvättpraplyn i dag hade väl hela härlig...

Av Kerstin Frithiof - Onsdag 10 april 10:33

  Två närapå-sommardagar var vad vi fick.. Det sprakade verkligen till i naturen, och man kände, att  s o m m a r e n  var på väg (nästan iallafall).. Visserligen är det ingen  k y l a  idag, men det... gissa vad.. jo, det  b l å s e r,, Det blåser...

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 9 april 13:11


  Lika vacker som för 50 år sedan och  m y c k e t  större:   ...

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards