brimikshallon

Alla inlägg den 11 oktober 2017

Av Kerstin Frithiof - 11 oktober 2017 08:25

    

--Okunnig och naiv är jag kanske, sa matte, och satte näsan i vädret. Men  d u m  är jag inte..


Saken är den, att matte fick ett meddelande på sin telefon i går kväll, som hon inte alls begrep, men eftersom hon hört och läst om lurendrejeriförsök på "det elektroniska", gick hon och ringde till en bekant, som har ett förflutet som kriminalpolis..

 


Och fick bekräftat att det hela med all säkerhet rörde sej om ett bedrägeriförsök..


Matte vet exakt hur mycket hon har på sina konton, och  d o m  heter inte BitCoin.. Och inte har hon nåra 33 tusingar heller..


-Tja, säjer matte filosofiskt, det har kanske trillat in ett okänt konto med sköna tusenlappar, men jag föredrar att tro på min goda vän kriminalaren..


Igår var det ett fantastiskt sommarväder, men nån skogspromenad blev det inte.. V i  hade annat för oss..


--V a d  hade vi egentligen  f ö r  oss, matte..


--Tja,  d u  sov och  j a g  var och besvärade Britta med att än en gång förklara mejlfunktionen för mej..


--Inom parentes sagt så var det inte mejlfunktionen det var fel på..


D e t  trodde lilla Hallon heller inte ett ögonblick.. Matte är visserligen  både okunnig och naiv.. Men dessutom tämligen dum..




.







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards