brimikshallon

Alla inlägg den 27 oktober 2017

Av Kerstin Frithiof - 27 oktober 2017 09:18

    

--Nu gör vi så här, matte.. Lilla hunden har kommit på nåt  b r a..


--Vi packar bilen med hundmat och nåra smörgåsar.. Sen sätter vi oss och  k ö r.. Precis åt vilket håll som helst, men gärna åt nåt  v a r m t  håll.. Så får vi se var vi hamnar..


(Lilla hunden hoppas på Rom, som det var för två tusen år sen)..


Tja, varför inte.. Kan man resa i rummet bör man väl kunna resa i  t i d e n  också..


Matte säjer inte ens "vi får väl se".. Hon är totalt förstummad.. Hon tyckte nog det var en superb idé..


Min mänska har varit ute i arla morronstunden och grävt upp dahliorna.. Dessutom har hon tagit in trädgårdsslangen.. Det passade  bra att spola knölarna rena och sen samla ihop slangen..


Innan hon grävde upp växterna tog hon ett farvälkort på dom..

 


Nu får dom vila sej i källaren hela vintern..

 


Matte nändes inte slänga blasten i tunnan utan la den bland hasselbuskarna.. Det finns säkert åtskillig näring i den, och  d e n  ska inte förfaras..


--Idag ska jag köpa ett riktigt fint ljus och tända för min syster, säjer matte, och ser lessen ut..


--Det är nämligen hennes födelsedag idag, den fjärde jag firar  u t a n  henne..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards