brimikshallon

Alla inlägg den 23 februari 2020

Av Kerstin Frithiof - 23 februari 2020 14:07


Märkvärdigheter händer i dag.. Märkvärdigt är att det inte regnar, men  a l l r a  märkvärdigast är att solen skiner..


B l å s e r  gör det emellertid, och inte tänker jag gnälla för den sakens skull.. Låt det blåsa..


Jag har ju plötsligt blivit rättså  s t a t i o n ä r  igen.. Jag kan inte tänka, att jag har  b r u t i t  nåt, eftersom jag kan röra båda benen och alla fötterna, men det går inte särskilt geschwint..


Det är många år sen jag läste Sagan om ringen..Det är  nästan 50 år sen jag köpte den och lade ett helt jullov på den spännande och fantastiska berättelsen om ringen, Frodo och alla dom andra.. Detta hände långt innan sagan kom i ropet, filmades och sändes i TV..


Nu har jag börjat läsa  o m  den.. Nja, inte  h e l a.. Det är  e t t  kapitel jag inte kan förmå mej att läsa om.. Det, som handlar om spindeln.. Jag lider nämligen av  s p i n d e l f o b i.. Det är ju nästan lika löjligt som att lida av fågelfobi eller clownfobi..


Jo då, det  f i n n s  mänskor, som är rädda för  f å g l a r.. Låt gå för strutsar och kondorer, men  s p a r v a r  och 

n ä k t e r g a l a r.. För övrigt är det inte särskilt ofta man ser strutsar och kondorer här i Norje..


C l o w n f o b i  är nåt jag har hört talas om, men har svårt att tro på.. Sånt folk går ju inte omkring ute i det fria hur som helst och skräms.. Dom brukar jag hålla till i manegen på cirkus, och inte förefaller dom särskilt skrämmande heller.. 
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards