brimikshallon

Alla inlägg den 24 februari 2020

Av Kerstin Frithiof - 24 februari 2020 09:56


"Ur led är tiden".. Nja, det är nog snarare  j a g  som är ur led.. Och då syftar jag inte på foten.. 


Jag var helt säker på att det var Skottdagen idag, men för säkerhets skull slog jag upp i datorn.. 


Nähä, det har inte varit skottdag den 24 februari sen 1996.. Tänk  d e t  hade jag totalt missat.. 


En  a n n a n  dag, som jag har svårt för (på  m å n g a  sätt) är  s ö n d a g e n..


Jag hade helt klart för mej, att veckan började på  s ö n d a n  förr i tiden.. "Söndag, måndag osv.."  hade jag alltid räknat ända tills en förälder upplyste mej om att söndan  s l u t a r  veckan.. Och den upplysningen fick jag 1982.. 


Jag kan undra hur mycket annat i tidsväg jag missat under åren.. Min  f ö d e l s e d a g  kommer jag iallafall ihåg.. Även om jag inte firar den.. S k u l l e  jag glömma den är det bara att kolla personnumret.. Trygga tanke..


Min stukade fot är på bättringsvägen, men ännu törs jag inte sätta mej i bilen.. D e n  karamellen får allt vänta nåra dar.. M a t  har jag iallafall..


Idag lyser solen och vinden håller sej på mattan.. En promenad i skogen vore härligt, men  d e t  får också vänta nåra dar..


Rosorna skjuter skott och våren är på väg.. 

 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards