brimikshallon

Alla inlägg den 28 februari 2020

Av Kerstin Frithiof - 28 februari 2020 09:22


För en liten stund sen inföll  v i n t e r n.. Det  s n ö a d e  nämligen.. Tiddlipom.. Men nu har både vintern och snöandet dragit vidare.. Ajöss, ajöss..


Vinter vid Hanöbukten 2020.. Den kom, den sågs och den försvann..  


Nu ska jag gnälla, mycket, och vredgas, lite mindre..


Jag kan  i n t e  begripa varför plastflaskor ska vara så fruktansvärt svåra att öppna.. Kryddbukrar med, förresten..


Jag  f a t t a r att man ska  t r y c k a  mitt på sidan av korken och samtidigt  v r i d a.. Fatta är en sak.. Göra en helt annan..

 

Jag får ge mej ut i dom trasiga resterna av vintern, och be att blomsterhandlaren öppnar flaskan åt mej.. M i n a  fingrars styrka räcker inte till..


Jag är nog sjutton inte ensam om att inte klara av att öppna diverse förpackningar, men jag har ingen att be om hjälp.. Springa in till grannarna  g ö r  jag bara inte.. Springa, förresten,  l i n k a  är ordet..


Fredag igen.. Det är samma avstånd mellan fredag och fredag som det är mellan fredag och söndag,, Vad det verkar..









Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards