brimikshallon

Alla inlägg den 1 mars 2024

Av Kerstin Frithiof - Fredag 1 mars 10:47


Jag och många med mej tycker att vintern är outhärdligt lång.. Kall och blåsig är den också..

 

Med  d e t  tycker inte forsythian på min sydsida:

 

Lite sol och värme så har jag strax en blommande buske att njuta av..

 

Tänk, numera kan jag utan besvär och tillåmed utan minsta  t a n k e  föra över bilder från telefonen till datorn.. Jag har också börjat förstår hhur man  r e d i g e r a r  bilderna.. Ännu då långe bara vad gäller storlek på motivet..

 

Jo, jag måste berätta om spelet Wordblitz, som jag  o c k s å  börjar få lite begrepp om..

 

Förra våren (tror jag det var) fick jag ett tips om det spelet, och började glad i hågen att trycka.. Till en början gick det väldigt bra, men snart nog började jag förlora.. Att  d e t  berodde på att jag ständigt fick upp riktiga proffs på spelplanen begrep jag inte, utan slutade spela.. Inte för att jag var  s u r  eller så.. Jag tyckte bara att det inte var nån mening med det..

 

Nu har jag satt igång igen.. Jag fattar, att det gäller att vara metodisk och att ha åtskilligt med is i magen.. Jag har svårt för bådadera och förivrar mej lätt.. Ibland ser jag ett ord och så råkar jag trycka in det baklänges.. Tja.. Ibland halkar fingrarna och trycker dit bokstäver som inte alls hör hemma i det fina ord  j a g  ser för min inre syn.. Och får jag lägga dyrbar tid på att få det rätt..

 

Ibland hittar jag ord, som jag aldrig skulle ta i min mun, men  s k r i v e r  dom,  d e t  gör jag.. Och hoppas att motspelaren inte ska lusläsa vad jag skrivit.. Heja, heja..

 

Till nåt annat som jag inte direkt är fena på: Planera måltider.. Jag lagar jättegod mat, men får ofta till alldeles för stora portioner.. Idag  ska jag således äta soppa för fjärde dagen i rad, och det räcker till en dos i morron också..

 

Jodå, jag  h a r  en frys, som står nere i källaren, men den stängde jag av förra året när elpriserna fick spader.. I många år hade den stått och brummat tom.. Eller nästan tom.. Ibland hade jag låtit vänner och bekanta använda den när deras egna frysar bågnade..

 

Inte för att mitt ekonomiska sinne är särskilt välutvecklat, men att låta en elpryl stå och sluka ström år efter år är inte särskilt vettigt.. Således  stängdes den av och jag tänker inte sätta på den igen.. Om jag inte kommer att drabbas av nån slags ekorrsyndrom.. Och  d e t  är knappast troligt..

 

Det börjar för övrigt bli dags att ta fram grytan och värma dekokten igen.. Jag  h a r  kollat att det inte bildats  m ö g e l  i den..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards