brimikshallon

Alla inlägg den 18 mars 2024

Av Kerstin Frithiof - Måndag 18 mars 10:30


Ja jäklar i det snuset.. Persiljefröna jag slängde ner i kruka grodde ta mej sjutton vartenda ett..

Dagligen rensar jag bort av överflödet:

 

Och jag som trodde att dom var för gamla.. Man  s e r  ju vilka massor som rensats bort..

 

Jag undrar varför dom inte ville sej i somras när jag sådde enligt alla konstens reglar i jorden utomhus..

 

 

Visst är det trevligt att ha lite sällskap när man sitter vid datorn..

 

Först hoppar han upp och ger mej en rejäl omgång med  n o s e n (ett ynnestbevis) runt  m i n  nos.. S e n  traskar han omkring ett litet tag på skrivbordet, men river inte ner nåt, och sen sätter han sej och  s p a n a r..


Ser han så nåt intressant hoppar han ner och försvinner ut genom kattluckan i en faslig fart..

Vilket han precis gjorde..

 

Vad jag begriper har han ett tämligen fullvärdigt  k a t t l i v.. Sitt nattliga, kattliga, evigt ofattliga kattliv..

 

Det  ä r  bra roligt att ha en katt.. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards