brimikshallon

Alla inlägg den 21 mars 2024

Av Kerstin Frithiof - Torsdag 21 mars 17:09


Precis idag har dagen blivit en  l i t e n  aning längre än natten.. Och för att prisa sommaren köpte jag nåra violer och ett ljus att pryda min trappa med:

   

Det är härlliga dagar vi har framför oss.. Och.. kära nån.. nu är det bara  v e c k o r   k o   kvar till Sweden Rock, festen då hela byn lever opp och alla är trevliga mot alla..

 

Jag var med Agneta på Sölvekull handelsträdgård idag, och det var där jag köpte violerna.. Ljuset hade jag redan, men jag byter nog ut det mot ett  g u l t  till påsk..

 

Vad jag läser just nu.. Jo, Rex Warners enorma biografiroman om Julius Caesar.. Första delen "Den unge Caesar" kom redan i början på sextiotalet, men  d å  sa den mej ingenting.. Hela verket köpte jag för nåra år sen, och det har fått stå på hyllan ett bra tag och samla damm..

 

Och sen dess har jag blivit mycket intresserad av romarriket, och är väl tämligen påläst vid det här laget.. Och finner verket helt fascinerande.. Man kan väl säja, att jag vuxit ikapp det..

 

Mycket har ändrats på 2000 år, men  mänskorna har det inte.. Samma girighet och maktlystnad, falskhet och korruption nu som då.. (Makthavarna i min egen kommun, Sölvesborg, är snart en visa i hela Sverige, så illa som dom bär sej åt.. Det skulle kanske behövas en Caesar för att rensa upp i röran)..

 

Och därmed niger jag  djupt (knixar iallafall)  och tackar för mej..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards