brimikshallon

Alla inlägg den 12 mars 2024

Av Kerstin Frithiof - Tisdag 12 mars 14:44


Så var då den eviga såpan Melodifestivalen slut.. Ingenting kan intressera mej mindre än mellon, som den kallas, men jag är medveten om att det  ä r  ett stort evenemang, och jag missunnar på inte sätt folk, som lever med i dom olika turerna.. Och trivs med det..

 

I morse hörde jag vinnande låt på radion, och gjorde därvid denna reflexionen: Om  d e t t a  var vinnarstycket, hur lät då dom som  i n t e  vann..

 

Och så kan jag inte låta bli att undra vad dom stora kompositörerna, Mozart och Bach tillexempel, skulle ha tänkt om alstret ifråga.. 

 

Förmodligen skulle dom ha ägnat en liten stund åt att ta in harmonier och rythmer, och sen hade dom väl slagit sej ner vid kyrkorgel repektive piano och spelat skjortan av hela mellon..

 

Nu var jag lite elak.. Nån måste vara   d e t  ibland.. Också..

 

Jag var inne i Sölvesborg och satt på fina fiket en stund.. Idag var det ingen som satt utomhus..  Av förståeliga skäl.. Sen gick jag och piggade upp mej med att köpa ett läppstift.. Inte för att jag  b e h ö v d e  ett läppstift utan för att jag ville och kunde.. 

 

Det är faktiskt så, att när jag vill lyxa lite köper jag mej ett läppstift.. Att jag köpte en bil för nåra dar sen räknas inte som lyx utan som en livets nödvändighet.. Tja, bor man på landet får man väl räkna bilinnehav som nödvändigt..

 

Herr Rönnerdahls reaktion på ovanstående påstående.. Kattracka..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards