brimikshallon

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Kerstin Frithiof - 11 oktober 2012 08:20

Nu har jag lärt mej hur man bekämpar  f r o s t e n .. Det lärde jag i morse på runt-kvarteret-rundan..

Jo, man  k i s s a r  på den.. Då försvinner den..

Tänk, att det skulle behövas en klipsk liten hund för att fatta det..Jag undrar om det kan vara värt ett  pris..


I går bar matte in sina citrusar.. Granatäpplet har hon tagit in för en vecka sen.. Nu gäller det att få upp dahliorna också.. Och ta bort  o g r ä s e t ..

Dom här bestyren kallas att hösta.. Att våra är betydligt trevligare, tycker matte.. Hundarna har inga åsikter i frågan.


Idag ska matte sitta i Gunlögs hus ett par timmar och släppa in sotaren när han kommer.. Det brukar hon göra emellanåt. Gunlög brukar lägga fram damtidningar till matte, så tråkigt har hon inte..


Häromdan var vi på Nytorpet.. Jag hittade i vanlig ordning en fläck med läcker lera och goda bokollonskal. Tror nån att jag fick njuta ifred.. Ånä, matte satte på kopplet och formligen  d r o g  iväg mej..

Igår kom leran ut bakvägen och i natt kom bokollonskalet upp i mattes säng..


--Du är en supergris, sa matte förargat.. Sån  j o r d f ö r f l y t t n i n g  du håller på med.. Vad ska framtida jordexperter tro när dom hittar jord från Asarum nere på Lister och vice versa..

--Jag ska kanske låta dej  l e v a  på jord och lera ett tag så kanske rondören försvinner..


Det där sista tror jag inte ett ögonblick på.. Det vore liktydigt med att låta lilla Hallon  s v ä l t a  och  d e t  skulle aldrig matte göra.


Vad säjer lilla mor om den här diskussionen.. Hon mallar sej och känner sej som en fin flicka..


--Aldrig  j a g  skulle äta lera, fryner hon.. Och ser väldigt försmädlig ut..


Usch...





Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards