brimikshallon

Alla inlägg den 24 oktober 2012

Av Kerstin Frithiof - 24 oktober 2012 08:53

Hej och hå .. Dagarna lunkar på.. Hundarna äter, sover, leker och får gå ut..Och matte linkar.. Otålig som hon är börjar hon bli duktigt trött på det här haltandet..

--Usch, säjer hon.. Usch, är det så här det ska vara i fortsättningen så vet jag inte vad jag gör..

Jag misstänker att det är just den här otåligheten som har fått matte att bli sämre igen..


Det var så här:

Efter besöket hos sjukgymnasten satte matte igång med att hårdträna.. Flera gånger om dan gjorde  hon programmet.. Om och om igen ansträngde hon sej till det yttersta.. Allt för att bli bra snabbare än snabbt.. Helst på en gång..

Jaha, resultatet lät inte vänta på sej.. Hon blev  s ä m r e .. Kloka lilla Hallon tror att hon helt enkelt överansträngt sej..

Så särskilt  s m a r t  är hon då inte..


Hundarna är rätt så trötta på att matte lägger så mycken tid på att sitta vid datorn.. Hon håller på och försöker leta reda på gamla förfäder.. Och eftersom matte högeligen överskattar sej själv har hon inte lytt kursledarinnan och fört ordentliga anteckningar över källor och annat..

--Det kommer jag ihåg ändå, sa hon för en tid sen..


Jo pytt, nu får hon göra om det mesta för hon har rört ihop gubbar och gummor och barn och präster och födslar och dödslar nåt otroligt..

Så särskilt  s m a r t  är hon då inte..


För en liten stund sen lekte lilla mor och jag tämligen högljutt.. Jag gjorde mitt bästa och försökte dra omkring med henne på golvet..

Matte kom susande så fort foten tillät, drog i sär oss och föste iväg den ena åt ett håll och den andra åt ett annat..

Vovvarna stod som levande frågetecken..

--Vofför gör hon  s å.. Sa vi .. Ofattbart.. Vi som har så roligt..







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards