brimikshallon

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Kerstin Frithiof - 13 oktober 2012 07:45

Inte bara modig och tuff.. V a c k e r  också.. Är hon min lilla mor..

Igår var hon hos hundfrisören.. Båda Matte och Britta och Hallon var med och lämnade av henne.

Inte var det med lätta steg hon följde med in i salongen..

--Det här var läskigt, sa lilla mor på alla språk hon behärskar..


Britta och matte gick också med in medan lilla sonen satt ute i bilen och tyckte synd men var också innerligt glad att det inte var  h a n  som skulle bli trimmad.. Det räcker så bra med att matte hålls på och rycker mej ..


I flera timmar skulle lilla mor stanna borta så matte körde hem Britta och åkte sen hem med mej..

Det kändes  t o m t  när vi kom hem och lilla mor inte var med oss..


Medan vi väntade på att det skulle bli dags att åka och hämta vår nyfriserade lilla mor grävde matte upp sina knölar och rötter..


--Puh, nu får det frysa bäst det gitter, sa hon när hon kom in och drog av sej stövlarna.. Och det kommer det alldeles säkert att göra i natt..


Gissa om lilla mor var fin när vi äntligen hämtade henne.. Vacker var hon..


--Nu syns det att lilla Hallon är tjock om magen.. Nu när vi ser hur fin och slank Nellie är, sa matte..


Vem behöver bry sej om att lilla Hallon är lite rund.. Inte Lilla Hallon själv i alla fall.. Jag är storbelåten med mej och mitt utseende och min intelligens och min språkförmåga och .. och..  min  sociala kompetens .. Och..


--Lilla, lilla Hallon, sa matte.. J a g  är också belåten med dej.. Med din trinda lilla mage, ditt utseende, din  intelligens .. Och din skrytsamhet.. Och din okuvliga, vänliga lilla person.. 

Men just nu är lilla mor både slankare och snyggare än lilla sonen.. D e t  kan jag också se..


--För övrigt är ni alldeles, alldeles ljuvliga båda två..


Mådä...







Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards