brimikshallon

Alla inlägg den 21 oktober 2012

Av Kerstin Frithiof - 21 oktober 2012 08:50

Alldeles, alldeles kolossalt go´söndag till alla mina vänner.. Matte och lilla mor förstås och framför allt, men också alla andra, som jag brukar träffa på.. Molly ochTindra till exempel.. Elvis och Fred, Tajson och Busan.. Ja, tillåmed Bamse, som jag inte är över  h ö v a n  förtjust i, önskar jag en synnerligen god söndag..

Vi mötte förresten Bamse i morse och lilla mor gjorde sej redo för strid.. Jag bjäfsade med så gott jag kunde, men det ville inte bli nån riktig fart på gormandet..

Matte går och hoppas att lilla mor ska finna sej tillrätta med mina vänner.. Och det hoppas  j a g  också..

--Det är trevligare att ha vänner än  o v ä n n e r , tillrättavisar matte lilla mor.. Som faktiskt ser ut att förstå vad hon menar..


Dagen igår var dimmig rakt igenom, men vi for till Nytorpet i alla fall.. Och Agneta var med oss.. Vi var helt ensamma där så hundarna fick vara lösa under hela promenaden.. Vi gick inte så långt, bara den slingan matte lite på skoj kallar "Invalidrundan".. Den är nämligen tillrättalagd så mänskor med rullstol ska kunna ta sej fram där.. Just för närvarande linkar ju matte en hel del, så det passade alldleles utmärkt att gå just den rundan..


Efter motionerandet åkte vi till Pizzeria Emona, där dom antas ha så goda pizzor.. Tror nån att lilla mor och lilla sonen fick följa med in och äta läckerheter.. Ånä.. I bilen fick vi stanna.. Och inte minsta lilla doggybag hade matte med sej till oss.. Detta  t r o t s  att jag vet, att hon  a l d r i g  har orkat äta en hel pizza..

Fyllningen och dom knapriga  k a n t e r n a  slinker ner utan vidare.. Själva botten lämnar hon..

Det är vad dom i tidningen i går kallade ett "i-landsproblem"..

Lilla Hallon kallar det bortskämdhet.. Fnys..


Det är fortfarande dimmigt och rättså varmt.. Det känns inte som om vi kommer ut på nån längre promenad i dag..

Jag kan nämligen se på matte att hon har ganska ont..

Tycker jag synd om henne.. Nja...


Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards