brimikshallon

Alla inlägg den 9 november 2013

Av Kerstin Frithiof - 9 november 2013 09:15


Suck.. Det var idag som matte och Agneta skulle gå till  s k o g e n  med hundarna och leta trattkantareller..

Eftersom det störtregnar går givetvis svampletandet i stöpet..

Det är alldeles  (mja,  n ä s t a n  iallafall)  mörkt ute och så spöregnar det som sagt..

--Vad kan man hitta på en sån här dag.. Det är lilla Hallon, som undrar det.. Lilla mor däremot  verkar ha bestämt sej för vad  h o n  ska göra.. Hon gör det redan för övrigt.. Ligger i sovrummet och snusar.. Ett och annat litet snark hörs också från henne..


Om jag bara kunde hoppa upp i sängen till lilla mor skulle jag göra det.. Och sen skulle jag dra henne i öronen.. Men det törs jag inte..


Hon är väldigt snäll och tålig, lilla mor, och låter mej dra henne i öron och nackskinn längs golvet.. Men det  f i n n s  en gräns, och överskrider jag  d e n,  blir hon inte nådig.. Min lilla morsa..


Igår var vi en lång, härlig runda vid Nytorpet.. Hundarna var lösa hela tiden.. En skogsrunda gjorde oss väldigt gott.. Mänskorna, matte och Agneta, sa, att rundan gjorde  d o m  gott också..


Efter avslutad vandring fick lilla mor och sonen vila sej i bilen.. Vad mänskorna gjorde  v e t  jag inte med säkerhet, men det luktade brasa om dom när dom kom tillbaka till bilen..

Jag kan inte tänka mej, att dom grillat nåt.. Nä, inte utan  h u n d a r n a..


--Du kan inte tänka det nåt sånt, sa lilla mor.. J a g  är helt säker på att dom passat på att grilla korv och att vi inte fick vara med..

Egentligen var det  b r a  att vi inte fick vara med eftersom det var ganska kalt och vått ute..


--Du har alldeles rätt, lilla Hallon, sa matte.. Jag ville inte att hundarna skulle bli kalla om magarna.. Det var  därför ni fick stanna i bilen..


Vi kompenserades emellertid rikligen när vi kom hem..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards