brimikshallon

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Kerstin Frithiof - 18 november 2013 08:35


--Matte, vet du vem dom brukade kalla "Månskenshjässan".. Han var rätt så skallig nämligen.. Men  s t i l i g.. Väldigt stilig..


--Lilla, lilla Hallon.. Jag vet mycket väl vem som kallades så, men om han var stilig vet jag inte.. Han var i allafall inte rund om magen, snarare mager.. För övrigt lär han inte ha varit så förtjust över att han blev tidigt skallig.. Han gjorde som flintskalliga män i alla tider gjort. Kammade testarna över flinten eller satte på sej nån slags huvudbonad..


--Till skillnad från  d e j  brydde han sej inte om mat utan stoppade i sej vad som sattes fram.. Hade väl annat att tänka på, antar jag.. M y c k e t  annat.. Noga med sin  k l ä d s e l  var han dock.. Inget hafs på den punkten..


--Åh, matte.. H u r  kan du veta så mycket om honom.. Lilla Hallons ögon är alldeles runda av förvåning.. Vederbörligen imponerad känner jag att matte har stigit i min aktning..


--Tja, det lär inte ha funnits så många under tidernas gång som det skrivits så mycket om som honom.. Han skrev själv också och fick sej att framstå som en stor man.. Falsk  blygsamhet låg inte för honom..


--Men hur kan  d u  veta detta matte.. Nu börjar lilla hunden bli otålig.. Upptäcker man att matte vet en hel del om hundens  i d o l  vill man ju veta hur hon fått redan på det..


--Jag fick vara så vänlig  att lära mej ett och annat om honom i skolan.. Och eftersom jag gick latinlinjen var jag tvungen att kämpa mej igenom hans beskrivning av det galliska kriget.. D e n  var ingen höjdare.. Seg och totalt ointressant.. Åtminstone för  m e j, som var tonårig flicka då, och hade helt andra intressen än en gammal krigares berättelser för tvåtusen år sen.. Lite drygt.. 


Lilla Hallon är tillintetgord.. Tänk att  m a t t e  (av alla mänskor) har läst nåt som Caesar har skrivit.. Och att hon har mage att kalla honom seg och ointressant..

Imponerande är dock att hon faktiskt har gjort det, sen får hon tycka vad hon vill.. J a g  vet iallafall vad  j a g  tycker..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards