brimikshallon

Alla inlägg den 12 november 2013

Av Kerstin Frithiof - 12 november 2013 07:58


I går eftermiddag blev lilla Hallon sjuk.. Kräktes gjorde jag och hässjade.. Det rann ur munnen på mej och när jag skulle förflytta mej var min gång vinglig och osäker.. Lilla hunden var således duktigt dålig..


Matte hade varit och handlat och när hon kom hem märkte hon genast hur det stod till med mej..

På telefonen och ringde till veterinärmottagningen.. Fick rådet av damen i receptionen att åka till veterinär Lena med en gång..

Iväg så det brann om det.. 


Jodå, lilla Hallon var ordentligt dålig med feber och muller i magen.. Röntgen visade inget främmande i tarmarna.. Det trodde inte matte heller.. Snarare misstänkte hon att jag tuggat i mej blad från citrusarna.. Och blivit smått förgiftad av dom..

Behandling sattes in och matte fick med sej ett par doser hem.. Den ena har jag fått i dag och den andra ska jag ha i morron.. Kontakt med veterinären ska matte ha varje morron.. Ingen ropar "hej"..


Idag kunde matte meddela, att jag sovit gott utan bullrande tarmar och att hon fått i mej medicinen utan spill..

Veterinär Lena verkade nöjd med beskedet, sa matte, men vi ska fortsätta behandla vovven en dag till..


Jaha, så kan det gå när man smakar på ett och annat.. Lilla mor, som inom parentes är lika matglad som jag, smakar aldrig på främmande föremål..

--Har bättre  v e t t,  säjer hon och fnyser sitt mest överlägsna fnys..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards