brimikshallon

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Kerstin Frithiof - 11 november 2013 08:47


--Varför ska du alltid vara inne på facebook och krafsa, matte.. Du begriper ju ändå inte hur (den) (det) (hen)  fungerar.. Och så får du skämmas och be om ursäkt för att du, antingen har trängt dej på helt okända personer, eller, och det är om möjligt  ä n n u  värre, tryckt  b o r t  såna som du  v i l l  kommunicera med..


Matte hänger med huvet och ser skamsen ut.. Nån förklaring till sitt beteende har hon inte.. Annat än att hon möjligen är  u n d e r s t i m u l e r a d.. Precis som vi hundar kan bli när vädret är uselt och vi inte kan komma ut till skogen..


Idag ser vädret ut att arta sej till att bli skogmöjligt.. Än så länge ialla fall.. E n  god sak är att det inte blåser längre.. Således har matte lagt undan pläden och lilla mor har inte krafsat sej ner i sängen..


Inte ett löv finns längre kvar på träden.. Sån är livets gång så  "ajöss med dom".. Lilla Hallon, som numera är en stor, vuxen hund, vet att kommer nya om nåra månader..

Tänk iallafall vad jag har lärt mej mycket under resans gång.. Snart finns det kanske inget kvar att lära sej..


Både lilla mor och matte ser konstiga ut i ansiktet när dom hör mej säja nåt sånt.. Och så börjar båda två att tala om för mej vilken liten uppblåst besserwisser jag är.. Lilla mor talar om att det finns en hel  h u n d v e t e n s k a p  som jag inte har en  a n i n g  om, och matte säjer, att, om jag så bleve tusen år, skulle det fortfarande finnas massor i mänskovetenskapen för mej att lära..


Jaha, vederbörligen stukad letar jag upp min blåa tuggring..  D e n  ska minsann få veta vem lilla Hallon är..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards