brimikshallon

Alla inlägg den 7 december 2015

Av Kerstin Frithiof - 7 december 2015 08:53

    

Vår mänska har sina idéer..


För en tid sen läste hon om hur väldigt nyttigt det är att äta  i n g e f ä r a.. Äter man tillräckligt av den här roten blir aldrig nånsin förkyld.. Andra hemskheter att förtiga..


Så nu äter matte ingefära till frukost.. Hon brer honung, som ju också ska vara väldigt nyttigt, på grovt knäckebröd och så hackar hon  t j o c k t  med ingefära på mackan..


--Jag undrar om jag inte ska äta ingefära på kvällsmackan också, säjer matte och tuggar och sväljer..


--Är det  g o t t..  För hundarna är det inte så viktigt med hälsosamheten.. S m a k l i g h e t e n  är viktigast i våra ögon.. 


Matte blänger till.. Med tanke på vad  v i  tycker är gott menar hon att ingefära toppar allt vad läckerheter innebär..


Nu är det bara nåra dagar kvar till jul.. Grannarna mitt emot har pyntat så fint i trädgårn.. Tre stycken granar med ljus och glitter har dom satt upp.. En av dom är tillåmed  b l å..


Hundarna tycker gott att matte skulle kunna pynta lite i trädgårn hon också.. I  somras hade vi ju så fint med blommor och vattengryta..


--Det  k a n  vi inte, vovvarna, säjer matte.. Vi har ingen  e l e k t r i c i t e t  utomhus..


Vad vår mänska menar med  d e t  kan vovvarna inte för sina liv begripa..


    


--Nu pyntar jag krian med  v o v v a r n a  i stället för julpynt, säjer matte stolt.. Det är iallafall  d o m  jag föredrar framför all världens julprydnader..


Det är lilla mor som poserar i förgrunden.. Lilla Hallon håller sej diskret lite bakom..


















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards