brimikshallon

Alla inlägg den 12 december 2015

Av Kerstin Frithiof - 12 december 2015 08:59

    

--Hur har det gått med ambitionen att läsa böcker du tidigare inte klarat av, matte..


Hundarna vill minnas att det var en ganska diger lista matte hade gjort upp på tidigare misslyckanden..


--Åjo.. Vår mänska ser ut att ta sej en funderare.. Ungefär som om hon inte riktigt  v e t  vad hon ska säja..


--Åjo.. Och så tar hon sats..


--Började på Gösta Berlings saga i går.. Och  d e t  var den värsta smörja jag hittills träffat på.. Jag läste väl ett tjugotal sidor eller så, och helt klart är, att jag  i n t e  kommer att fortsätta.. Helt  m ö r k r ä d d  blev jag..


--Du skojar, matte.. Mörkrädd.. Inte  d u  väl..


--Jo just jag.. Gösta Berling är nog den starkaste brygd jag hittills läst.. Och tro mej, jag har läst en hel del.. Mest lättviktigt skräp förstås..


 


Gösta, kusligheten, Berling var inte det enda bok matte lånade på biblioteket..


--Här ska nostalgiläsas, sa hon och tog med sej Decamerone och Sinhue, egyptiern.. Decamerone, en samling lätt oanständiga berättelser från pestens tid, som matte läste som tonåring, och Sinhue, en kioskvältare från femtiotalet..


Det är lördag och dagen har  i n t e  blivit längre.. Tvärtom.. Matte tänkte  f e l  i går, när hon började räkna eftermiddagsminuter.. Hon räknar ofta fel, vår mänska.. Det är som om siffror och tal lever sina egna liv, när hon ska försöka få ordning på dom













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards