brimikshallon

Alla inlägg den 9 oktober 2016

Av Kerstin Frithiof - 9 oktober 2016 10:07

    

--Det är egendomligt, sa matte tankfullt.. Hela morronen har datorn gjort nåt med sej själv.. Jag har inte ens gått i närheten av den..


--Tror du den har  f ö r b ä t t r a t  sej.. Vovvarna är  n ä s t a n  intresserade..


--Förhoppningsvis, sa matte.. Det kommer väl att ge sej i det långa loppet..


I går var det en väldigt solig och vacker höstdag.. Vi var på Stiby och hade Agneta med oss.. Nästan en hel timme var vi ute, men mesta tiden var vi kopplade..


--Fotboll, sa matte argt.. Fotboll i går och fotboll idag.. Missar kommisarie Lewis är vad jag gör.. I och för sej har det ingen betydelse, men att fotboll från nån gärdsgårdsserie till kval-EM ska bryta allt annat.. D e t  gör mej arg..


--G i l l a r  du inte fotboll, matte.. Hundarna vet för sin del inte ens vad fotboll är för nåt..


--Tänk, att jag inte gör det, gruffar matte vidare.. Det är  v ä l d i g t  mycket på TV som jag inte gillar.. Gap och skrik och idrott och modeprogram.. Och rena koppleriprogrammen.. Och  b a r n p r o g r a m m e n   ska vi inte ens tala om.. Eller  r e k l a m i n s l a g e n.. Usch...


--Jo förresten, säjer hon och skiner upp.. Det där om bonnen som dricker nån slags trolldryck och får övernaturliga krafter.. Sparkar upp grindar och blänger på tjurar.. D e t  gillar jag..


För en stund sen hade jag fått en  t r å d  i munnen, fått och fått.. Jag hade försökt äta upp den och  d e t  gick inte.. Den hade snott sej om tungan och var omöjlig att få bort..


Matte fick bända upp gapet på mej och ta bort tråden..


Det där med att ha  h ä n d e r  och  f i n g r a r  istället för tassar  ä r  faktiskt inte så dumt..  


--Inte att ha ett par extra  h j ä r n c e l l e r  heller..


Och så fick matte sista ordet.. Go´ söndag förresten..


Höstbild från förra året:

 


Att bilden är från förra året gör ingenting.. Det ser likadant ut i år på stigen vid Stiby..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards