brimikshallon

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Kerstin Frithiof - 23 oktober 2016 08:59


--Usch, sa matte.. Usch, vilken otäck dröm jag hade i morse..


Jaha,  v i  drömmer också, men  v å r a  drömmar är härliga.. Vi springer och tassarna viftar.. Vi skäller och gruffar och jagar.. Våra drömmar är härliga..


Mattes drömmar är inte härliga.. Inte dom hon kommer ihåg iallafall..


I morse stod hon på yttertrappan till sitt barndomshem.. Hon stod och svajade och  v i s s t e  att hon skulle ramla ner..


Nu gjorde hon inte det utan lyckades återfå balansen och hamnade på fötterna..


--Det är konstigt, säjer hon eftertänksamt.. Så fort jag drömmer att jag är tillbaka i mitt barndomshem är mina drömmar ofta otäcka och tillåmed  f a r l i g a.. Och alltid är jag  e n s a m  i huset.. Var resten av familjen är vet jag inte.. Om dom ens  f i n n s..


--Och jag är mitt vuxna jag mitt i alltihop, funderar hon..


--Borde du inte gå till en  d r ö m t y d a r e,  matte..


--Äsch.. Matte slår bort hundarnas begåvade förslag..


Förra veckan var vi inte i skogen en endaste gång.. Det var  r e g n e t s  och  d i m m a n s  fel..


Inte för att vi är rädda för lite väta.. Inte matte heller.. Men hundarna äter ävja och lera, och  d e t  är förbjudet..


 Fortfarande blommar det i trädgården, men skogen håller på att fälla löven.. Trädgårn också.. Och  m ö r k t  är det..


--Jag kan inte minnas  n å n  oktober, som har varit så mörk, säjer matte..


Det beror kanske på att sommaren höll på tillåmed den första veckan i månaden.. Och sen så, pang, blev det höst.. Nästan vinter..


En bild från förra hösten: Det ser precis likadant ut i dag.. A l l a  höstar ser likadana ut..

 

Ängarna vid Stiby.. Dimmigt och grått med åtskilliga plusgrader.. Tittar man noga kan man se en liten hund trava omkring i det grå..


--Du, matte.. Med det här vädret är det inte konstigt att du har mardrömmar..


Vovvarna, dom begåvade, har svar på alla frågor och löser alla gåtor..















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards