brimikshallon

Alla inlägg den 18 oktober 2016

Av Kerstin Frithiof - 18 oktober 2016 08:49


 

--Sån  t u r  att jag har den här  j o r d h ö g e n,  den som jag frilade för ett par veckor sen, sa matte belåtet..


--Den som  v i,  små hundar tycker liknar en  g r a v.. Vovvarna är inte nådiga i sitt omdöme..


--Just  d e n,  sa matte och såg ännu mer belåten ut.. Hade jag inte haft den här extrajorden hade jag inte kunnat gräva upp häggen..


Det blev nämligen ett ganska djupt  h å l,  där häggen stått, och tack vare att matte  h a d e  extrajord kunde hon  ta bort häggen och fylla igen hålet..


 

Hålet ser inte så stort ut, men det var djupt.. Två skottkärror jord gick det åt att fylla det..


--Den här jordhögen ska jag vara rädd om, säjer matte.. Ingen vet när jag behöver lite jord.. Då är det gott att ha lite att ta av..



Igår fick matte en  f ö d e l s e d a g s p r e s e n t  av sin barndomskamrat U.. Ett litet platt paket märkt med datum för mattes "stora dag"..


--Du får inte  ö p p n a  presenten förrän du fyller, sa U. knipslugt.. H o n  trodde säkert att matte inte skulle kunna bärga sej, men se  d e t  kan hon.. Fast hon sneglar nyfiket på paketet, som ligger på hallbyrån..


Lilla mor höll på att skrämma slag på vår mänska häromdan..


Så här var det:

Matte hörde konstiga ljud från sovrummet och beslöt undersöka saken..


Det var lilla mor, som höll på att tugga på resterna av en stiftpenna..


Matte blev förfärad.. Tänk om lilla mor hade svalt nåt vasst eller giftigt..


I två dar har matte  n o g a  gett akt på lilla tuffingen, men  i n g e n t i n g  har kommit ut.. Varken framifrån eller bakifrån, och lika pigg och hungrig som alltid har hon varit..


--Du slutar väl inte att kolla lilla mor nu, matte.. Lilla Hallon är angelägen om att hans lilla morsa ska må bra..


--Inte ett ögonblick, älsklingen min.. J a g  är lika angelägen om lilla mors välfärd som nånsin du..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards