brimikshallon

Alla inlägg den 24 oktober 2016

Av Kerstin Frithiof - 24 oktober 2016 07:45

    

--Nu ska jag göra en lista, sa matte beslutsamt.. En lista över sånt jag tycker  i l l a  om, sa hon..


--Vore det inte trevligare att göra en lista över sånt du  t y c k e r   o m.. Vovvarna har för sej, att positivt tänkande fyller upp båda mänskors och hundars glas..


--Inte i dag, sa matte.. Idag behöver jag gnälla och tycka illa..


--Hrm.. Till att börja med tycker jag illa om  m ö r k e r..


--Högt rankat är även  o v ä s e n  och  s t ö k.. Både oväsen och stök förekommer rikligen på TV-reklamen.. Således tycker jag  d u b b e l t  illa om TV-reklam..


--Hur kan man få för sej, att man säljer varor bättre med hjälp av hoppande mänskor, som vrider sej till högljudd dunkamusik.. Och med bildväxlingar som närmar sej ljusets hastighet.. Samt en vansinnigt stresssad och skrikig speakerröst i bakgrunden.. Usch..


--Förmyndarmentalitet ligger också högt på min tyckaillaom-lista.. Och grötmyndighet.. Behöver inte gås närmare in på..


--Att nån enda levande varelse ska behöva fara  i l l a  är nog ändå det allra, allra värsta jag kan tänka mej..


--Och vilka  ä r  det som åstadkommer allt det där jag tycker illa om.. Jo,  m ä n s k o r..


--Alltså ligger det nära till hands att tycka illa om mänskor också.. Matte sätter en stridslysten haka i vädret..


--Ibland känner jag mej faktiskt  f o l k i l s k e n.. När jag tänker på allt vad vi ställer tillmed.. Och  h a r  ställt till med under tidernas gång..


--Men matte,  d u  är ju själv mänska.. Tycker du illa om  d e j  också.. Hundarna är helt förfärade.. 


--Ibland så gör jag nog det, vovvarna..


--O s s,  små hundar då.. Tycker du illa om  o s s  också.. Svansarna ligger klistrade mot magarna..


--Jodå, när ni för oväsen och trilskas på våra rundor.. Och när lilla Hallon försöker mörda våra sängkläder.. D å  tycker jag iallafall mindre  b r a  om er.. 


Nu tycker vovvarna, att matte kan ha gnällt färdigt för  l å n g  tid framöver.. Och skyndar oss att leta reda på en bild, som  k a n s k e  kan få henne att må lite bättre..

   

Det var inte många vita rosor vi hade i somras, men  e n  blommade stort och vackert iallafall.. White Dawn i augusti..


--Känner du dej  l i t e  bättre till mods nu, matte.. Nu när du har gnällt färdigt.. Svansarna kryper försiktigt fram igen..


--Ja tack, vovvarna.. Nu känner jag att mitt glas börjar fyllas igen.. Tack för att ni lyssnade..
















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards