brimikshallon

Alla inlägg den 9 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 9 mars 2019 08:26


Ikväll är jag bortbjuden.. Till mina snälla grannar mitt emot.. Dom brukar ställa till med kalas när det är final i melodifestivalen.. Eller "Mello" som spektaklet numera kallas.. Och jag brukar vara medbjuden..


Jag använder ordet "spektakel" eftersom det hela mera handlar om spektakulära shower än om melodier.. 


Priset tog väl Finland härom året.. Deras deltagare var maskerade till hemska troll och det säjs, att det tog så lång tid att sminka dom, att dom inte fick tvätta av sej maskerna förrän tävlingen var över.. Dom lär ha gått omkring sminkade i flera dar.. Kan det verkligen vara sant..


Vann gjorde dom emellertid..


Igår kväll hade jag hejdlöst roligt åt en gammal film på TV.. 9 to 5.. Den lär numera vara kultförklarad.. Med all rätt..

Jag minns att jag såg den på bio nån gång på 80-talet, och jag skrattade lika gott då som nu..


Bortsett från "Mello" och ett ändlöst antal repriser är det inte mycket TV-bolagen har att bjuda på..


Jo, Sveriges mästerkock.. D e t  programmet missar jag inte, men det beror mest på att jag är smått distansförälskad i Mannerström.. 


--Foten.. Kanske nån undrar.. Jo tack.. Den har skött sej ett bra tag nu.. Peppar, peppar..


Larmet då.. Har jag vågat  s o v a  i natt och inte legat och oroat mej för att jag ska sätta i gång det när jag börjar röra på mej.. 


Jo då.. Ingen klarar av att vara vaken två nätter i följd.. Och jag kom ihåg att larma av innan jag gjorde nåt annat på morronen.. 


Det gäller att få rutiner.. Som helst ska planteras i förlängda märgen..


Nu blir det blommor..

 

En men en jättestor.. Inte min dock.. Grannens.. Tror jag ska köpa en påse solrosfrön i vår.. 















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards