brimikshallon

Alla inlägg den 13 mars 2019

Av Kerstin Frithiof - 13 mars 2019 07:58


Alla entusiastiska kockar, antingen dom är proffs eller amatörer, förklarar med en mun att "mat är passion", glödande sådan..


Tja,  s å  glödande är  m i n  matpassion, att jag satte igång brandlarmet när jag stekte fläsk i går..


Jag fick tyst på brölandet, men det hade tydligen hörts ända till larmcentralen, för dom hörde av sej omedelbart..


Tja, det har sina sidor att vara larmad.. 


Apropå  f l ä s k.. Knaperstekt fläsk med löksås och potatis  ä r  en av mina favoriträtter, men jag märker genast, att det inte är bra för gikten att äta mycket av det.. Att äta mycket är överhuvud taget inte särskilt bra..


Stavgång är vad som gäller.. Hoppas det håller uppe nån timme idag så jag kan få min dagliga dos.. Jag har nämligen tänkt skaffa mej lite kondition.. Som det är nu, är den för bedrövlig..


Månaden mars tuffar på, och inte gör den nån mänska glad, mörk och blöt som den är.. Ibland undrar jag hur det vore att bo i Norrland, där vintrarna gör skäl för namnet.. 


Men sen tänker jag på hur hemskt  l å n g a  dom är (vintrarna, inte norrlänningarna) och hur  k a l l t  det är där och hur mycket  m y g g  dom har på somrarna, och då är jag glad att jag bor i den allra sydlgaste delen av landet..


Här, vid Hanöbuktens strand, är vintrarna milda och mygg finns här inga.. Den enda nackdelen skulle väl vara blåsten.. Men, man vänjer sej..


Och så har vi bokskog och ståtliga ekar.. Näktergalar också, men  d o m  för ett förförligt oväsen (ursäkta)..


Och så har vi förstås Sweden Rock, och  d e t  är vi norjebor tacksamma för.. Tillställningen genererar nämlgen pengar, massor av pengar.. Alla, som har nåt att sälja, från tältplatser i trädgårn till frukostar, tillåmed trerätters middagar skyltas med, är på alerten..


Under flera år hyrde jag uy huset till ett par familjer från Trelleborg, och tjänade goa pengar.. Tyvärr hade jag inte vett att sätta in dom, så fort nog tog dom slut..


       

Full fart på kommersen nåra dar i juni.. Heja, heja..


Snart är det dags igen.. 














Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards