brimikshallon

Alla inlägg den 4 maj 2023

Av Kerstin Frithiof - 4 maj 2023 16:55


Visst är  m u s ö r o n e n  mer än välkomna, men den  r i k t i g a  våren kommer först när  b o k s k o g e n  slår ut:

 

Jag minns en valborgsmässoafton när jag satt vid en skolorienteringskontroll i bokskogen, och löven började prassla ut.. Det är ett underbart minne.. 


Jo då, jag håller  f o r t f a r a n d e  på att lära mej wordblitz-spelet.. Börjar tro att det bor en illasinnad ande i spelplanen.. Det är så här:


När jag ska spela mot en, som ligger ordentligt  u n d e r  mej är spelplanen otroligt lätt.. Jag vinner utan  n å n  som  helst ansträgning.. Stort..


M e n  när  j a g  ligger under,  består spelplanen till största delen av  k o n s o n a n t e r.. Och att snabbt få ihop nåt vettigt av  d e t  går över min förmåga..  Och jag förlorar ännu större..


Jag har iallafall lyckats skrapa ihop lite dryga 3000 poäng, men frågan är hur länge jag får behålla dom.. 


Alltså: Det är inte kul att vinna gång på gång över ett par personer.. (Att fuska ligger inte för mej.. Annars skulle jag kunna låta dom vinna).. Och ännu mindre kul är det att gång på gång  f ö r l o r a  mot nåra andra djupingar..


Dessutom missar spelet massor med ord som definitivt finns med i SAOL.. Skärpning.. 


Men svordomar och så kallade runda ord finns med och ger goa poäng.. D o m  tror jag inte SAOL befattar sej med..         










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards