brimikshallon

Alla inlägg den 11 maj 2023

Av Kerstin Frithiof - 11 maj 2023 10:04


Om någon skulle vara intresserad, men det är det förstås inte, men det struntar jag i.. Jag tänker skriva om det ändå.. Mitt spelande med wordblizt..


På sätt och vis börjar det gå  b r a  för mej, men jag har en del svagheter, och dom beror på mitt temperament.. Jag blir alldeles för ivrig och då blir inte stavningen den bästa.. Jag begriper också att man måste vara  m e t o d i s k,  vilket jag har svårt för.. Jag blir ivrig och hoppar fram och tillbaka istället för att ta det hela isigt och metodiskt. 


Detta mitt impulsiva sätt har varit mej både till viss nytta och viss nackdel i mitt jobb.. Men  d e t  är historia nu.. 


När jag var på plantskolan häromdan och köpte dynga såg jag en helt  f a n t a s t i s k  rosmarinbuske i en kruka.. D e n  ville jag ha, men priset passade på intet sätt min plånbok så jag köpte en liten och aningen risig i stället.. 


Tanken var, att jag skulle plantera den på soliga sydsidan, men idag kom jag på nåt annat.. Jag satte den i en  k r u k a  med koskit.. Antingen blir den lika fantastisk som den på plantskolan.. Eller så  d ö r  den.. Av vällevnad.. 

 

På fotot kan man se att palettbladet iallafall har överlevt och mår bra.. Fast  f o t o t  är inget vidare.. Det måste jag medge..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards