brimikshallon

Alla inlägg den 13 maj 2023

Av Kerstin Frithiof - 13 maj 2023 08:21


Fördelen med att ha  v i t  päls är att fästingar syns  i n n a n  dom bitit sej fast.. Fast en och annan missar jag i alla fall..


För en stund sen kom herr Rönnerdahl in med en  m i k r o s k o p i s k  svart plutt, som verkade  r ö r a  sej, i pälsen..


Jo då, det var en fästing.. Den spolade jag omedelbart ner i avloppet med  h e t t  vatten.. Nån  l ä t t  död skulle inte  monstret få minsann..


Sen kom en förfärlig tanke.. Tänk om den mår  b r a  nere i avloppet, sitter där nåra veckor och krälar tillbaka in till mej och missen.. Nu  t i o d u b b e l t  stor.. Och tiodubbelt  h u n g r i g..  Så  f r u k t a n s v ä r t..


Sen kom en annan tanke: Varför skriver jag inte  s k r ä c k h i s t o r i e r  istället för att sitta här i min idyll och berätta om katter och blommor.. Och kanske tjäna en slant på kuppen..


Svaret är att jag skulle skrämma slag på mej  s j ä l v,  och  d e t  vore inte önskvärt..


Fästingar avskyr jag som sagt.. Tillsammans med mördarsniglar och spyflugor.. Spindlar är jag  r ä d d  för.. Idiotiskt nog för  h u r  stor och hemsk en spindel än är så är  j a g  tusenfalt större och hemskare..


Fästingar, mördarsniglar och spindlar således.. Den övriga skapelsen omfattar jag, om inte med kärlek så iallafall med tolerans och välvilja..

 

Trädgården sedd från mitt fönster ser nu ut som ovan.. Det  b l i r  körsbär denna sommar också.. Även om träden är risiga.. 











Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards