brimikshallon

Alla inlägg den 17 maj 2023

Av Kerstin Frithiof - 17 maj 2023 21:47


Ut gick en  v i t  vacker katt.. Mätt och belåten:

 


I n  kom en  g r å  vacker (nåja) katt..  Totalt utsvulten:










Av Kerstin Frithiof - 17 maj 2023 08:33


Körsbärsblom i gräset:

 

Detta är för övrigt en bild jag känner mej lite stolt över.. En av dom få..


I går på TV var det nån som nämde nåt om den "kommande långhelgen".. 


Och jag som trodde att helgfirandet var över för den här gången..  Suck.. Jag hade alldeles glömt bort himmelsfärdsdagen.. Och  d e n  infinner sej i morron.. Inte kan väl hela Sverige stänga ner  f y r a  hela dagar..


Jag fick trädgården vidgjord i går.. Fick och fick förresten.. Här fås ingenting, men jag tycker det är värt vartenda öre.. Själv är jag både för gammal och för  l a t  för att råslita..


Nåra paprikeplantor, som jag dragit upp i en kruka, ska jag dock plantera på sydsidan.. Tillsammans med ett par plantor slätbladig persilja.. Det blir både vackert och gott  så småningom.. Dom risiga lavendelbuskarna, som stod där, fick gubbarna från trädgårdsfirman gräva upp..


Nu kan jag gå ut och sätta mej och njuta av hur fint det har blivit.. Luther, den fulingen, sjasar jag bort från min axel..


Menar han att folk ska slita sej fördärvade kan han ju börja med sej själv.. 


--Var så god herr doktor, här är spaden och gösselsäcken..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards