brimikshallon

Alla inlägg den 9 maj 2023

Av Kerstin Frithiof - 9 maj 2023 16:58


I dag haver jag varit och inhandlat en säck extra prima  k o s k i t.. Visst är det märklligt att jag, som bor på landet, måste  k ö p a  kogössel, när det går så många kor och betar både här och där..

 


Min airedaleterrier, Kanelen, älskade kodynga.. Det var nästan så att han ställde sej bakom en ko och öppnade gapet i väntan på leverans..


Den här gösseln ska inte ätas av nåt husdjur.. Den ska användas till blommorna.. Palettblad ska ställas i ren koskit för att bli riktigt fina..


Förra sommaren fick jag en liten ljust grön palettbladplanta av en väninna.. Den har jag vårdat ömt under vintern, och i dag var det dags att sätta ut sticklingarna i.. som sagt.. koskiten..

 

Till vänster i bild ser man en liten rosmarinplanta.. Den ska jag plantera på sydsidan.. Har jag tur kommer den att bli stor och övervintra.. En maskros har också kommit med på bild..


Värmen börjar komma och allt står i sin fagraste blomning.. Våren är en härlig tid.. Hoppas inte det blir fler frostnätter nu.. Om i så fall blir det klent med körsbär i sommar..










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards