brimikshallon

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Kerstin Frithiof - 5 december 2012 08:18

I morse lärde jag mej ytterligare nåt om vatten.. S n ö  är också vatten.. Är det inte märkligt..

Hur lärde jag mej det..

Jo, jag tog en munfull snö och började tugga.. Och då fick jag munnen full med  v a t t e n ..

Nu går jag i spänning.. I vilken form ska vattnet uppenbara sej  n ä s t a  gång det bestämmer sej för att överraska lilla Hallon.

--Du har då så många funderingar, säjer lilla mor och snor iväg till sin gamla stol..


Matte går omkring och skiner.. Hennes fot bättrar sej stadigt..

--Tänk om jag haft förstånd att smörja den med en gång, säjer hon.. Då hade jag kunnat studsa omkring med vovvarna hela hösten i stället för att linka och ha ont..


Vintern är ingen trevlig årstid.. Det tycker  i n t e  vovvarna i alla fall.. Kallt och mörkt är det, och vatten i alla dess former får oss att huttra.. Is lägger sej i pälsarna på oss.. Framför allt under våra  m a g a r..


H a l t  är det också, och  d e t  bekymrar matte, som har lätt för att gå på öronen tillåmed på släta sommarvägar..

--Jag har alltid varit en snubblas, säjer hon.. Konstigt egentligen att jag inte slog ihjäl mej redan som liten..


Usch, sånt prat vill inte vovvarna höra.. Peppar, salt och alla kryddor.. Man ska inte utmana  ö d e t ..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards