brimikshallon

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Kerstin Frithiof - 18 december 2012 08:53

--Jag kan undra, sa matte häromdan, jag kan undra hur det är att vara  h u n d.. Att vara så nära marken som vovvarna är kan väl knappast vara så trevligt.. Att liksom mest se  f ö t t e r n a  och i nån mån  k n ä n a  på sin mänska måste vara aningen frustrerande.. Om jag skulle vilja se  a l l t i h o p  måste jag backa en bit.. För att få  p e r s p e k t i v  liksom..

--Och att vara så beroende som hundarna är.. Tänk att behöva  t i g g a  om precis allting: mat, promenader, leksaker allt, allt.. Och så behöva stå ut med kloklippning och badning, borstning och trimning..

--Nä, sa matte.. Inte vill jag byta till att bli hund..


Matte  h a r  en poäng där, men om vi  v ä n d e r  på frågan då..

Hur skulle lilla Hallon trivas med att vara mänska..


--Tja, jag skulle ha mycket mera att säja till om, men jag är inte så säker på att jag skulle gilla  a n s v a r e t ..

Tänk bara att se till att allt fungerar här hemma, att planera så att det finns mat och värme, bensin till bilen, skor och kläder till sej själv, omvårdnad om vovvarna och trädgården.. Och framför allt att se till så att pengarna räcker, för gör dom inte det  så faller hela bygget till marken.. Ja, inte i  v e r k l i g h e t e n , förstås..

Nix, inte vill lilla Hallon byta med matte.. Jag är belåten med att vara hund..


Vad anser lilla mor om att byta ut sin tillvaro mot mattes..


-- Jag anser att både du och matte lider av upphettad  fantasi.. Ni behöver coola ner er båda två..

Byta roller.. Fnys.. Dubbelfnys..












Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards