brimikshallon

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Kerstin Frithiof - 12 december 2012 09:11

--Det absolut bästa på hela dan, sa matte, är frukosten.. Vovvarna är mätta och rastade.. Stearinljusen brinner, tidningen är inhämtad och smörgåsarna bredda.. Kaffet smakar aldrig så gott som på frukosten.. Här kan jag sitta i godan ro precis så länge som jag behagar..


--Men matte, när du jobbade kunde du väl inte sitta i så godan ro som du behagade..


--Jo då.. Jag gick upp ganska tidigt och då kunde jag sitta i godan ro.. Den där frukoststunden fick mej att må bra hela dan.. Ett par gånger under hela min yrkesverksamma tid försov jag mej och  d å  mådde jag inte särdeles bra.. Störta i väg till jobbet med en halväten smörgås i handen har aldrig varit min melodi.. Usch..


Jaha, då var det ju bra att matte känner sej väl till mods nu när dan precis ska börja.. Hundarna ska snurra i hop sej och fortsätta att sova, trots att hela familjen har sovit väldigt gott och väldigt länge i natt.. Matte ska fortsätta att sticka på nåt hon kallar benvärmare..


Det var så här:

I somras köpte matte garn för att sticka en tröja.. Matte gillar faktiskt att sticka, men den här tröjan segade sej nåt förskräckligt och blev inte klarstickad förrän i går.. Nu är det så att matte alltid köper lite  f ö r  rikligt med garn, så nu stod hon där med tre extra härvor..


Nu är det  o c k s å  så att matte ofta fryser om smalbenen.. Därför kom hon på att hon skulle sticka .. liksom ett par  r ö r  som hon ska trä på benen..

Hur långa dom här rören ska bli beror på hur mycket garn matte har kvar.. Hundarna avvaktar med spänning..

Det är nämligen inte så säkert att det blir nåt över huvud taget.. Vi har ganska gott om påbörjade projekt i våra byrålådor..


--Men, säjer matte, i vilka byrålådor finns det inte ett och annat påbörjat men aldrig avslutat projekt..













Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards