brimikshallon

Alla inlägg den 24 december 2018

Av Kerstin Frithiof - 24 december 2018 08:46

  

--Nu ska jag bli lite  s u n d a r e, sa jag till mej själv.. Jag ska äta mer frukt och grönt, sa jag.. Och började med att köpa tre stora apelsiner:

 

Enormt stora apelsiner köpte jag.. Finns inga  m ö j l i g h e t e r  att äta en hel  på en och samma gång..


När jag var liten (Inte riktigt lill-liten för då var det krig i världen, och inga fruktbåtar kom över haven) men iallafall liten, d å  fanns det apelsiner bara till jul..


Och  d o m  var sura och hemska.. Men doppade man klyftorna i duktigt med socker kunde man till nöds äta dom..


Det hör till mina få jultraditioner att koka en skinka och steka en leverkorv.. Skinkan köpte jag färdigkokt i år och leverkorven sprack som vanligt..


Jag funderar på att köpa mej en julklapp: ett par riktigt varma och gosiga inneskor.. Helst med fårskinnsfoder..


Men jag väntar till mellandagsrean.. (Minsann om jag inte håller på att bli lite  e k o n o m i s k)..


Nu önskar jag God Jul till hela mänskligheten.. Ingen nämnd och ingen glömd..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards