brimikshallon

Alla inlägg den 30 december 2018

Av Kerstin Frithiof - 30 december 2018 08:31


Omständligheter hit och dit gjorde, att B. lämnade lilla Skorpan betydligt senare än bestämt var.. Således fick han stanna kvar över natten.. Och  d e t  fick han så gärna..


Vi  s o v e r  så bra tillsammans, Skorpan och jag.. När jag vaknar till, vilket jag ofta g ö r, hör jag hans små snusningar från korgen..

 

På plats och redo att dela min frukost.. Som i morse bestod av kaffe och smörgås med hackad lök.. Skorpan tackade nej.. 

--Hundar  ä t e r  inte rå lök, sa han förnärmat.. Och svansade in i vardagsrummet..


På tal om frukost:


Idag börjar min fjärde sundhetsdag.. Bara 86 kvar.. 


Allvarligt talat så mår jag bra.. Gikten har blivit  b ä t t r e,  och det verkar som om jag börjar må bra över huvud taget av dieten.. 


En vegetarisk  k o k b o k  står på önskelistan.. Jag ska kolla med Ad Libris..


Tittade på Stjärnorna på slottet i går kväll. Det var Sven Melanders dag..


Ska leta upp Steve med Loyden på you tube.. Vill minnas att det var den roligaste tönt som TV nånsin visat.. Precis allt med Steve var fel.. Ändå blev det så rätt..


Klockan är 08:46 och man kan ana, att det snart är dag..








Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards