brimikshallon

Alla inlägg den 26 december 2018

Av Kerstin Frithiof - 26 december 2018 08:54


Jaha, så blev det då sista dan på julen.. Halleluja.. Nu återstår bara nyårshelgen och sen kan man ta det lugnt och må bra ända till påska..


Som lär ligga sent 2019.. Allt beroende på månen.. "Kära fånen", som det sjöngs i en urgammal revydänga.. (Jag ska minsann försöka hitta den på you tube.. Vi hade den på en stenkaka från min mans hem.. Dom skivorna gav jag förresten bort för ett tag sen)..


Solen håller på att gå upp.. Trevligt att ses, Solen..


Himlen är molnfri, och det är is på gatan.. Det bör vara läge för en skogspromenad i dag igen.


Igår var Agneta och jag och gick på Nytorpet.. En timme och tjugo minuter i rask takt.. Men jag  h a d e  ont i foten efteråt..


 

Ibland roar jag mej med att leta upp en riktigt   u s e l  bild.. Jag har kanske en släng av självplågeri i mej..


Jag minns att jag tänkte, att den ensamma bänken på en övergiven badstrand skulle illustrera vemod.. Och så höll jag kameran  s n e t t.. Hela havet är på väg att rinna ner till Tyskland..


Så går det när man ska försöka vara  d j u p s i n n i g.. Skomakare osv.....










Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards