brimikshallon

Alla inlägg den 3 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 3 juni 2018 07:29


Vore jag en djupsinnig och tänkande person skulle jag skriva nåt  v ä r d e f u l l t  om den här bilden, som jag precis var ute och tog:


Nu är jag ingetdera, så jag överlåter åt eventuella besökare att tänka ut nåt  b e g å v a t  själva..


Nu är jag trött på hettan.. Jag vill ha  r e g n..


"Vi vill ha rein", som skånebönder instruerades att ropa, när drottning Desideria satte fossingarna på svenska mark..  


Att bonnkaninerna skulle ha kunnat ropa "vive la reine" ansågs stå över deras förmåga..


För övrigt är nog inte anekdoten sann.. Dom  b r u k a r  inte vara det, anekdoterna..


Det är inte bara jag, som vattnar rabatterna.. En del gott folk storvattnar sitt förbrända gräs och det mitt på ljusa dan.. Så fräck är inte jag.. Jag skvätter lite i skymningen.. Bara tillräckligt för att växterna inte ska dö..


På tisdag ska jag vara hundvakt.. Jag har lovat ta hand om Svante medan Agneta gör ett par ärenden i Sölvesborg..


Det ska säkert gå bra.. Vi känner varann ganska väl vid det här laget, lilla vovven och jag..


Det är som bekant söndag, och jag tänker mej till kyrkan idag.. Det var längesen jag var där, och utan att kalla mej religiös i konventionell mening, gillar jag att gå i kyrkan.. Jag upplever en slags ro och kontinuitet när jag är där..


Kan jag sen sjunga med i psalmerna också så mår jag ännu bättre..


























































Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards