brimikshallon

Alla inlägg den 14 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 14 juni 2018 07:10

     

Glasklart.. Det är precis så jag har här hemma.. Fönstren putsades i går och i dag förundras jag över hur ljust det är i mitt hem..


Två damer kom igår och uträttade underverk.. Jag tänkte att jag skulle ta en bild av dom medan dom jobbade, men då blev dom alldeles förfärade och pep och slog ifrån sej..


Jag kan förstå dom.. Vi kvinnor tänker ju väldigt mycket på hur vi ska ta oss ut på bild, och klängande med halva kroppen inne och halva ute är väl inte nån fördelaktig pose precis.. Rufsiga och jobbklädda dessutom.. 


Men jag tror det kunde blivit en riktigt bra bild.. Jag skulle bara tagit den utan att fråga..

 


Igår kom det efterlängtade regnet.. Och så åskade det dessutom.. Och kommunen hävde bevattningsförbudet..


Jag tror absolut att vattenransoneringen har med rockfestivalen att göra.. Så enormt mycket folk som är i rörelse behöver mycket vatten.. 


Hur trevlig festivalen än är, tror jag inte kommunen skulle kunna klara av mer än dom tre dar den varar..


Igårdagens tidning fanns en stor artikel om en artonårig blivande storpolitiker.. H e n n e s  budskap till allmogen var, att det var tid att "normalisera mensen".. Tja..


Jag läste inte artikeln.. Förfärades av både rubrik och "budskap".. 


Nån vis man i forntiden (vem kommer jag inte ihåg) har sagt att "mänskan är sitt eget mått"..


Det stämmer väldigt bra, för när jag läser en stollighet som den jag nyss nämnde, tänker jag på mej själv i den åldern.. Och minns hur naiv och rent ut sagt korkad  j a g  var.. 


Så är det.. När nån uppåtgående stjärna kommer galopperande med nya, revolutionerande budskap, minns jag mej själv i hens ålder och kan omöjligen ta vederbörande på allvar..


I går flyttade jag på en kokardblomma, som stått och försmäktat på jordhögen.. Gössel och vatten fick den att omedelbart spänsta upp sej..

 


"Skrämmaren" jag hängde upp i körsbärsträdet är fortfarande tyst som musen..

 

Men den är ganska  s n y g g..






Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards