brimikshallon

Alla inlägg den 13 juni 2018

Av Kerstin Frithiof - 13 juni 2018 07:52

      

Dom märkligaste påståenden dyker upp på min datorskärm.. Som detta med  s p r å k  tillexempel..


Efter bara nåra sekunders "behandling" ska man kunna tala ett nytt språk flytande, påstås det.. Det tror jag  i n t e  på.. 


Inte ens efter nåra  å r  kan man det.. Kanske  a l d r i g.. 


Jag har  funnit, att det enda språk jag verkligen behärskar är  d e t,  som talades i min hemby.. Och då handlar det inte bara om att  t a l a.. Allt det  o s a g d a  måste också räknas in, och  d e t  är det inte minst viktiga..


Fnys..


I går var jag hos Pernilla på "Foten i centrum", och fick en slags märklig ryggbehandling.. Det hela gick ut på att jag låg på en slags elektrisk  s ä n g,  och lät mej masseras.. 


Och ta mej sjutton: Det hjälpte.. Jag har inte alls lika ont, varken i rygg eller nacke, längre..


Det här ska jag göra om..


Dessutom har jag börjat med situps.. Morron och kväll.. Ska minsann bli både  k r y  och  v a c k e r.. 


Tja, det där sista får nog räknas in i samma  kategori som "språkinlärningen" ovan.. 


 

Förra sommaren invandrade dom här stora, vackra blåklockorna i min trädgård.. Dom kom tydligen för att stanna..

















Presentation

Fråga mig

20 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards